piątek, 29 listopada 2013

pierwszy przepis na blogu - placuszki ryżowe

Witajcie.
Dzisiaj umieszczę specjalnie dla Was przepis na pyszniutkie placuszki ryżowe :)
Niestety przepis nie jest autorski, pochodzi z książki Menu Kupiec, która dawno temu była dodawana do pieczywa Kupiec :)



Składniki (dla czterech osób):

* 1 torebka ryżu basmati (ja użyłam zwykłego)
* 1 1/4 szklanki mleka
* 1 1/4 szklanki mąki pszennej
* 1 jajko
* 5 łyżeczek masła
* 1/2 łyżeczka soli
* 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie (około 45 minut):

1. Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu.
2. Do przesianej mąki dodać proszek do pieczenia i sól, wlać mleko i mieszać, aż całe mleko zostanie wchłonięte
3. Dodać ugotowany ryż i jajko, delikatnie mieszać.
4. W rondlu roztopić masło i dodać do masy
5. Łyżką kształtować małe placuszki.
6. Smażyć z obu stron na złoty kolor.
7. Podawać polane z konfiturą -> ja dodawałam również marmoladę wieloowocową i osobno cukier puder :)


Reakcja mojego Chłopaka przed zjedzeniem:

"Eee...to dzisiaj obiad bez mięsa ? Obiad bez mięsa to nie obiad."

Po zjedzeniu placuszków:

"Mmm, pyszne ! Idealny posiłek po treningowy ! Kiedy je jeszcze zrobisz ?"






  
zdjęcia pochodzą z google grafika







Smacznego Kochane :) ! 

4 komentarze:

  1. muszę spróbować, bo mój facet uwielbia placuszki owisane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a jednak posiłek bez mięsa to też obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam słodkie obiady,dlatego dla mnie taki placuszki są idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy przepis- trzeba spróbowac ;)
    zapraszam do mnie >>> redlips-evelinafashion.blogspot.com
    jesli się spodoba zapraszam również do obserwowanych:)
    pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń