poniedziałek, 27 stycznia 2014

zdrowe urodziny

Cześć Kochani !
W środę będę obchodzić swoje kolejne urodziny i szczerze - dwoje się i troję, żeby wymyślić coś dobrego. Dania, które były do tej pory mnie osobiście już się znudziły - skoro mam 4 osobową rodzinę i średnio na dwóch imprezach są podobne dania, to przecież tego już nie można strawić.. .
Co prawda przyjdzie do mnie tylko trochę rodziny, ale nie wypada siedzieć przy pustym stole. No i tak właśnie postanowiłam się Was poradzić: co zrobić, aby było pysznie, zdrowo i łatwo :) ? Nie pytam o tanie dania, bo takich to pewnie nie ma :P

Zdrowe urodziny to trochę przesadna nazwa, ponieważ goście, jak najbardziej zostaną poczęstowani ciastem. Jednak przekąski czy już bardziej kolację planuję w nieco zdrowszych klimatach :)


I tak. Na stole oczywiście będzie gościć kawa, herbata i owoce. Do tego ciasto marchewkowe - tutaj wrzucam Wam sprawdzony przepis, gdybyście były zainteresowane :) Myślę również o babeczkach i/lub ciasteczkach z ciasta francuskiego z marmoladom i/lub makiem.




Do tej pory było łatwo. Teraz czas na przekąski/kolację. Długo myślałam, aż w końcu sięgnęłam po książkę Ewy Chodakowskiej. Po przejrzeniu całości znalazłam trzy przepisy, które sprawdzą się na urodzinowym stole.


Placuszki z cukinii z sosem jogurtowym.



http://koperekwkuchni.blogspot.com/2013/04/placuszki-z-cukinii-z-sosem-tzatziki-z.html




Pieczone szaszłyki z indyka. Tutaj zamienię indyka na kurczaka :)


http://aktywniezchodakowska.blox.pl/2013/06/Pieczone-szaszlyki.html




Pieczona papryka z jajkiem, brokułem, ryżem i szpinakiem.



http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/papryka/przepisy.html




Szczerze to chyba najbardziej do gustu przypadły mi szaszłyki i papryka. Jednak zdaję się na Wasze kulinarne doświadczenie, będę wdzięczna za wszystkie pomysły na przekąski czy potrawy na kolację. Dzisiaj, a najpóźniej jutro pójdę na zakupy, więc mam nadzieję, że do tego czasu znajdę jeszcze, jakieś ciekawe przepisy :)




Pamiętacie o slank.pl ? Jeśli nie to po raz kolejny zapraszam. Znajdziecie mnie tam pod nickiem thsummerbody. Właśnie zbieram chętnych na wyzwanie "nie jem słodyczy" dajcie znać na slank.pl czy jesteście zainteresowane :) Dodatkowo od 3 lutego planuję rozpocząć misję z Michałem - Pożegnanie z tłuszczykiem, jesteście chętne ? Czekam na Wasze odpowiedzi na blogu lub na koncie na slank.pl :)


Już na dniach informacje na temat konkurs, gdzie do zgarnięcia są dwie Karty Klubowe :)



Trzymajcie się ciepło :)


5 komentarzy:

  1. mmm uwielbiam placuszki cukiniowe! <3 robię je bardzo często w czasie wakacji, to chyba wiodące warzywo po które najczęściej sięgam w wakacje. Uwielbiam je! <3
    Ja zawsze na imprezę robię małe pizzowe muffiny (wszyscy je uwielbiają!) ale niestety nie ma tam nic zdrowego, dlatego pewnie Tobie się nie sprawdzą :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny pomysł i przepisy warte wypróbowania ! Życzymy wspaniałej imprezy :)))
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Menu wyglada apetycznie. Ciasto marchewkowe uwielbiam, myslalas moze o muffinkach marchewkowych? A co do wyzwan to sie na nie pisze:) pozdrawiam Kate

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłabyś podzielić się przepisem na placuszki z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już znalazłam, w linku pod obrazkiem, wypróbuje w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń